artikel

Kliksysteem scoort met innovatie en communicatie

installatiebranche

Voor het nieuwe installatiesysteem voor de utiliteitsbouw Clixys kregen ABB en Draka de Rexel Innovatieprijs. Het systeem is ook genomineerd voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs, waarvan de winnaar op 15 september bekendgemaakt wordt.

Kliksysteem scoort met innovatie en communicatie

Clixys, het nieuwe installatiesysteem van ABB en Draka, is sinds april van dit jaar verkrijgbaar. Met het systeem zijn installatiedozen met één handbeweging op de kabel te bevestigen. De ‘klik’ tussen kabel en installatiedoos voorkomt een verkeerde aansluiting.

Innovatieprijs

De Rexel Innovatieprijs is bedoeld om extra aandacht te geven aan opmerkelijke en vernieuwende producten binnen de elektrotechnische branche. Het installatiesysteem van ABB en Draka kreeg de stem van 75% van de 1.500 bezoekers van het jaarlijkse Rexel-evenement.

Bouwkennis Marketing Jaarprijs

Clixys is ook genomineerd voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs. Criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol ervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten. De winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs wordt op 15 september tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst bekendgemaakt.

Social media

Opvallend vond de jury van de BouwKennis Marketing Jaarprijs de nadrukkelijk inzet van sociale media, zoals Twitter en een online game. Het is voor zover bekend de eerste keer in de elektronische installatiebranche dat een nieuwe installatieconcept hier zo succesvol gebruik van maakt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels