artikel

Prikken of plakken

installatiebranche

“Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand langs kwam die dat niet wist!”

Prikken of plakken

Mooi is dat zo’n zin die een glimlach opwekt en aan het denken zet. Niet zelf bedacht maar zo maar ergens tegengekomen op het internet  op zoek naar een pakkende beschrijving van innovatie. Innovatie die in onze branche onnoemelijk belangrijk is. Ik merk dat zelf bijna dagelijks in ons vakgebied testen en meten. Een terrein waar het gaat om prikken of plakken: blijf je bij het oude plakken of prik je door alle bestaande afspraken heen en zet je vernieuwing in?

Het goede behouden, het nieuwe ontdekken

Van allebei heb je wat nodig, zou ik zeggen. Prikkers én plakkers. De een om het goede te behouden, de andere om het nieuwe te ontdekken. Niet alleen een product, maar ook dienstverlening heeft af en toe een stevige prik nodig. Iedere elektro-installateur weet dat vernieuwing nodig is. Maar hoe kom je daar? Hoe bereik je dat die klant opeens weer beseft dat hij bij jou aan het goede adres is? Laat je door een ‘prikker’ eens uit je comfortzone halen en stap in de wereld van vernieuwing.  Gooi alles waardoor je blijft plakken eens overboord en ga op de stoel van de klant zitten.

De klant

U zult zien dat die klant soms al veel verder is. Gewoon omdat hij meer leveranciers heeft. Eentje die belooft dat wat je nu bestelt, nog vóór het eind van de dag in huis is. Of één die vindt dat als zijn product niet bevalt, je probleemloos weer alles terug kunt sturen. Bedrijven die geen concurrenten van u zijn, maar wel bepaalde verwachtingen scheppen. En om aan die verwachtingen te voldoen, moet je zelf af en toe geprikt worden. Wees eens vernieuwend en neem zo’n ‘prikker’ aan. Uw klanten zullen er blij van worden! 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels