nieuws

E-installateurs niet enthousiast over verkoop professionele merken via bouwmarkten

installatiebranche

Steeds meer professionele installatiemerken zijn te vinden in de doe-het-zelfzaken. Over het algemeen zijn elektrotechnische installateurs in Europa vrij negatief over deze ontwikkeling, zegt USP op basis van onderzoek.

E-installateurs niet enthousiast over verkoop professionele merken via bouwmarkten

1200 elektrotechnische installateurs uit zeven leden deden mee aan het onderzoek van USP Marketing Consultancy. Het gaat om het Q3-rapport van de European Electrical Installation Monitor met het thema ‘Love Brands’.

Duitse installateurs minst positief

Over het algemeen zijn de e-installateurs in Europa niet bepaald enthousiast over de verkoop van professionele merken via doe-het-zelfzaken. Dit geldt het meest voor de Duitse e-installateurs. Ongeveer 77% van de Duitse elektrotechnische installateurs is negatief of zeer negatief. Slechts 3% van de installateurs positief of zeer positief over de verkoop van professionele installatiemerken in de doe-het-zelfzaken.

Spanje, België, Frankrijk en Nederland

De elektrotechnische installateurs in Spanje lijken minder negatief te zijn over deze ontwikkeling dan de installateurs in Duitsland, maar nog steeds beschouwen 7 van de 10 e-installateurs in Spanje de verkoop via doe-het-zelfzaken als een negatieve of zeer negatief. De meeste elektrotechnische installateurs in België, Frankrijk en Nederland zijn negatief of zeer negatief over deze ontwikkeling. In deze landen is dit aandeel ongeveer 60%.

Positiefst in VK en Polen

In het Verenigd Koninkrijk en Polen is ongeveer 15% van de elektrotechnische installateurs positief of zeer positief over de verkoop van professionele installatiemerken in doe-het-zelfzaken. In het VK en Polen is er ook het laagste aantal elektrotechnische installateurs dat denkt dat dit een negatieve ontwikkeling is. Over het algemeen zijn dit de landen die het positiefst staan ​​tegenover deze ontwikkeling.

Lees ook:

Wat is de toekomstige rol van de traditionele groothandel?
Kansen voor ‘installateur van de toekomst’
“Er ontstaat een tweede type installateur”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels