nieuws

Merkloyaliteit e-installateurs onderzocht

installatiebranche

70% of meer van de elektrotechnische installateurs in Nederland, Duitsland, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zullen alleen andere merken gebruiken wanneer ze door specificatie worden gedwongen. Dit zegt USP op basis van onderzoek.

Merkloyaliteit e-installateurs onderzocht

USP Marketing Consultancy vroeg 1200 elektrotechnische installateurs of ze het eens zijn met de stelling: “Ik installeer alleen andere merken dan die ik gewend ben om te gebruiken, als ik gedwongen word door specificaties.” Positief antwoorden suggereert een hoge merkloyaliteit, aldus USP. Ongeveer 70% van de e-installateurs is het eens met de stelling.

Duitsland en Polen

Ongeveer 75% van de elektrotechnische installateurs in Duitsland en Polen is het eens met de stelling dat ze alleen andere merken installeren dan degene die ze gewend zijn wanneer ze door specificatie worden gedwongen. Dit suggereert dat Duitsland en Polen duidelijk de landen zijn waar de loyaliteit naar de merken het grootst is. Deze ontwikkeling is volgens USP in lijn met de algemene bouwtrends, waarbij Duitsland algemeen wordt beschouwd als één van de meest traditionele landen.

Andere landen

In Nederland, Spanje en het VK geeft een grote meerderheid van de e-installateurs een hoge merkloyaliteit aan. Wel ligt het percentage iets lager dan in Duitsland en Polen. In België en Frankrijk zijn de minste installateurs het eens met de stelling.

Lees ook:

De rol van de groothandel verandert 
E-installateurs niet enthousiast over verkoop professionele merken via bouwmarkten

Reageer op dit artikel