partner nieuws

Waarom 3D-content essentieel is voor Mitsubishi Electric

digitalisering

Bijna 100 jaar geleden begon Mitsubishi Electric als een Japanse fabrikant, tegenwoordig bedient de multinational wereldwijd klanten in een groot aantal sectoren. De fabrikant heeft een duidelijke missie: innovatieve technologieën in de maatschappij brengen om zo een betere toekomst te creëren. Om de producten en diensten continue te blijven verbeteren is het essentieel in te spelen op veranderde klantbehoeften en trends. Mitsubishi Electric biedt 3D-content aan voor haar W-producten op MEPcontent.eu om zo klanten te helpen in het leveren van hoogwaardige BIM-projecten.

Waarom 3D-content essentieel is voor Mitsubishi Electric

“Onze klanten moeten uitgebreide ontwerpen aanleveren voor hun projecten. Wij gingen de BIM-uitdaging aan het zo eenvoudig mogelijk te maken voor engineers om Mitsubishi Electric te kiezen boven elk ander merk”, zegt Paul Sexton, Technical Marketing Manager voor Mitsubishi Electric Europe. “Het doel was ervoor te zorgen dat al onze producten BIM-ready zijn, zodat klanten gemakkelijk kunnen werken met onze producten in een BIM-project. Van een consulting engineer in dienst van een klein bedrijf tot een grote multinational ergens in Europa.”

Kwaliteit is essentieel voor Mitsubishi Electric
MEPcontent heeft content ontwikkeld en gepubliceerd voor verschillende airconditioning- en ventilatieproductlijnen van Mitsubishi. Revit families, 3D-dwg’s en IFC-bestanden zijn nu beschikbaar voor de Mr. Slim, Ecodan en de City Multi serie. Voor Paul Sexton was kwaliteit één van de beslissende factoren bij het kiezen van een partner voor de ontwikkeling van 3D-content. “Kwaliteit staat synoniem voor Mitsubishi Electric en daarom wilden we kwalitatief hoogwaardige BIM-content bieden. We zochten een partner die ons vertrouwen kon geven en hun zijn vak verstaat. Ook moest de partner flexibel genoeg zijn om met een multinational zoals Mitsubishi Electric te werken. Daarom kozen we MEPcontent voor het leveren van onze BIM-roadmap. MEPcontent heeft haar basis in de installatiesector. Het is onderdeel van een 26-jaar oud bedrijf, een marktleider in Nederland en wil heel graag groeien met een multinational zoals Mitsubishi Electric.”

De content heeft zichzelf bewezen. Nadat de producten zijn gepubliceerd op MEPcontent, hebben de Mitsubishi Electric-vestigingen in heel Europa klanten gevraagd de content te downloaden en te gebruiken. “De feedback van onze klanten is zeer positief. Dit is hoe wij onszelf verzekeren van het belang van kwalitatief hoogwaardige BIM-content”, sluit Paul Sexton af.

Bepaal uw BIM-roadmap voor 2017
Hoe spelen fabrikanten in op de behoefte aan BIM-content van hun klanten? Registreer u voor het webinar ‘BIM for manufacturers’ op donderdag 26 januari van 12:00 to 12:30u. Leer alles over BIM in 2017 in deze hands-on webinar.

Reageer op dit artikel