Elektrische bedrijfswagens: stap op tijd over

Elektrische bedrijfswagens: stap op tijd over

Als ondernemer in de installatietechniek wordt een duurzame transportoplossing steeds belangrijker. Zeker met de strengere milieu-eisen die volgend jaar van kracht worden. Dat maakt het van groot belang om vaart te zetten achter het vergroenen van de bedrijfswagens, stelt Ralf van Meer van het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.

Op 1 januari 2025 is het zover. Dan verandert de wet- en regelgeving voor bedrijfswagens. Zo verdwijnt de BPM-vrijstelling op bestelwagens met een verbrandingsmotor en in de meeste binnensteden van ons land worden zero-emissiezones ingesteld. Dit betekent dat je hier als ondernemer nu al op moet voorsorteren.

Het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onder de vleugels van de Van Mossel Automotive Group als importeur, haakt hier handig op in. “Maxus zet zich in voor het creëren van schonere en duurzamere transportoplossingen voor de lichte bedrijfsvoertuigenindustrie”, legt directeur Ralf van Meer uit. “Als pionier op het gebied van duurzame mobiliteit, bieden we een compleet assortiment volledig elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens; stuk voor stuk zero-emissievoertuigen die voldoen aan de strengste milieueisen.”

Dit helpt ondernemers niet alleen om te voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving en de kritischere eisen van opdrachtgevers, stelt Van Meer, maar ook om te profiteren van lagere operationele kosten en een groenere bedrijfsvoering. “We denken als mobiliteitspartner graag mee met ondernemers, of het nu gaat om het laatste nieuws over de wetgeving rond elektrisch rijden, de fiscale voordelen, toekomstbestendige laadoplossingen, of het vernieuwen van een bedrijfswagen of het hele wagenpark.”

Vier elektrische bedrijfswagens

“Maxus biedt maar liefst vier krachtige 100% elektrische bedrijfswagens: de eDeliver3 voor efficiëntie, de eDeliver7 voor veelzijdigheid, de eDeliver9 voor ruimte en de T90 EV pick-up als allround oplossing”, vertelt Van Meer enthousiast. “Van de eDeliver3 en de eDeliver9 zijn zelfs chassis- en cabineconfiguraties beschikbaar voor aanpassing naar de specialistische wens van de klant.”

De nieuwe Maxus eDeliver7 noemt hij een moderne krachtpatser. “Het is een elektrische bedrijfswagen van de nieuwste generatie, die duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid optimaal combineert; specifiek ontworpen voor ondernemers die geen uitdaging uit de weg gaan.”

De vooruitstrevende ondernemer

De eDeliver7 is volgens Van Meer meer dan een standaardbestelwagen en straalt stoere innovatie uit. “Als volledig elektrisch voertuig is het perfect afgestemd op de toekomstige milieunormen. Het design belichaamt niet alleen innovatie, maar maakt het ondernemers ook mogelijk om zich maatschappelijk verantwoord te onderscheiden. Deze bedrijfswagen gaat verder dan alleen functionaliteit en biedt een visuele identiteit die past bij de vooruitstrevende ondernemer.”

Als volledig elektrisch voertuig is het perfect afgestemd op de toekomstige milieunormen.”
— Ralf van Meer

Ook de andere modellen hebben volgens Van Meer optimaal gebruiksgemak en zijn rijk uitgerust. “Zo beschikken alle modellen over een royaal touchscreen met uitgebreide smartphone-connectiviteit zoals Android Auto en Apple CarPlay, achteruitrijcamera of 360° camera, een multifunctioneel stuurwiel en tal van luxe voorzieningen zoals (Adaptieve) Cruise Control en verstelbare stoelen. De vier modellen bieden een mooie combinatie van technologie, comfort en functionaliteit voor een productieve werkdag.”

Veiligheid voorop  

“Maxus neemt veiligheid serieus en biedt  een uitgebreid scala aan geavanceerde veiligheidsvoorzieningen, zoals Elektronisch Stabiliteitsprogramma (ESP) voor optimale balans en controle tijdens uitwijken en bochten met een zware bedrijfswagen, rijstrookassistentie om het voertuig binnen de rijstrook te houden en Front Collision Warning voor een vroegtijdige detectie van potentieel gevaar.” Zo positioneert het nieuwe merk zich volgens Van Meer niet alleen als geschikte oplossing voor uiteenlopende bedrijfsbehoeften maar ook als een voortrekker op het gebied van veiligheidstechnologieën binnen het elektrische bedrijfswagenlandschap.

Transitie naar duurzame mobiliteit

“Maxus biedt een landelijk dekkend netwerk van dealers en servicepunten in Nederland, daardoor is er altijd een vestiging in de buurt”, legt Van Meer uit. “Met een eigen leasetak en partner op het gebied van laadoplossingen bieden we ondernemers een volledige ontzorging voor de transitie naar duurzame mobiliteit.“

Dit artikel is gesponsord door Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.

ACM komt met maatregelen voor flexibel netgebruik

ACM komt met maatregelen voor flexibel netgebruik

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) presenteert een maatregelenpakket voor flexibel gebruik van het elektriciteitsnet.

(Foto: TenneT)

Netcongestie voorkomen

Netcongestie houdt veel partijen bezig. Hoe is dit probleem te verminderen of zelfs te voorkomen? We zetten onze belangrijkste artikelen over dit...

'Slimme systemen zijn absoluut de toekomst'

'Slimme systemen zijn absoluut de toekomst'

Dennis van der Meij maakte lange tijd solar opbrengstberekeningen voor particulieren, breidde dat uit met engineering voor de zakelijke markt en...

De elektrische auto kan gespreid over een langere periode laden.

'Bewonersgroepen kunnen helpen bij aanpak congestie laagspanningsnet'

De Actieagenda Netcongestie Laagspanningsnetten van het ministerie van Economische Zaken En Klimaat laat volgens Sible Schöne, adviseur bij...

'Ook installatiebedrijven moeten zich voorbereiden op de CSRD'

'Ook installatiebedrijven moeten zich voorbereiden op de CSRD'

De CSRD is de nieuwe Europese wetgeving die grotere bedrijven verplicht om uitgebreid te rapporteren over hun duurzaamheidsprestaties. De wetgeving...

Aanwijzingen volgens NEN 3140

Aanwijzingen volgens NEN 3140

Wat houden de verschillende aanwijzingen volgens de NEN 3140 Bedrijfsvoering van de elektrische installaties - laagspanning in?

'Stoere-mannen-machocultuur doorbreken'

'Stoere-mannen-machocultuur doorbreken'

Onderzoeken wijzen uit dat een divers personeelsbestand de bedrijfsprestaties verbetert. Een mix van mannen en vrouwen, jong en oud, mindervaliden,...

Een referentie-elektrode.

PV-laadplein met DC-distributie: hoe zit het met de lekstromen?

Bij verzekeraar a.s.r. liggen op het dak van de parkeergarage meer dan 2.000 pv-panelen en staan er op het parkeerdek circa 200 V2G AC-laadpalen. Ook...