Elektrische bedrijfswagens: stap op tijd over

Elektrische bedrijfswagens: stap op tijd over

Als ondernemer in de installatietechniek wordt een duurzame transportoplossing steeds belangrijker. Zeker met de strengere milieu-eisen die volgend jaar van kracht worden. Dat maakt het van groot belang om vaart te zetten achter het vergroenen van de bedrijfswagens, stelt Ralf van Meer van het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.

Op 1 januari 2025 is het zover. Dan verandert de wet- en regelgeving voor bedrijfswagens. Zo verdwijnt de BPM-vrijstelling op bestelwagens met een verbrandingsmotor en in de meeste binnensteden van ons land worden zero-emissiezones ingesteld. Dit betekent dat je hier als ondernemer nu al op moet voorsorteren.

Het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onder de vleugels van de Van Mossel Automotive Group als importeur, haakt hier handig op in. “Maxus zet zich in voor het creëren van schonere en duurzamere transportoplossingen voor de lichte bedrijfsvoertuigenindustrie”, legt directeur Ralf van Meer uit. “Als pionier op het gebied van duurzame mobiliteit, bieden we een compleet assortiment volledig elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens; stuk voor stuk zero-emissievoertuigen die voldoen aan de strengste milieueisen.”

Dit helpt ondernemers niet alleen om te voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving en de kritischere eisen van opdrachtgevers, stelt Van Meer, maar ook om te profiteren van lagere operationele kosten en een groenere bedrijfsvoering. “We denken als mobiliteitspartner graag mee met ondernemers, of het nu gaat om het laatste nieuws over de wetgeving rond elektrisch rijden, de fiscale voordelen, toekomstbestendige laadoplossingen, of het vernieuwen van een bedrijfswagen of het hele wagenpark.”

Vier elektrische bedrijfswagens

“Maxus biedt maar liefst vier krachtige 100% elektrische bedrijfswagens: de eDeliver3 voor efficiëntie, de eDeliver7 voor veelzijdigheid, de eDeliver9 voor ruimte en de T90 EV pick-up als allround oplossing”, vertelt Van Meer enthousiast. “Van de eDeliver3 en de eDeliver9 zijn zelfs chassis- en cabineconfiguraties beschikbaar voor aanpassing naar de specialistische wens van de klant.”

De nieuwe Maxus eDeliver7 noemt hij een moderne krachtpatser. “Het is een elektrische bedrijfswagen van de nieuwste generatie, die duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid optimaal combineert; specifiek ontworpen voor ondernemers die geen uitdaging uit de weg gaan.”

De vooruitstrevende ondernemer

De eDeliver7 is volgens Van Meer meer dan een standaardbestelwagen en straalt stoere innovatie uit. “Als volledig elektrisch voertuig is het perfect afgestemd op de toekomstige milieunormen. Het design belichaamt niet alleen innovatie, maar maakt het ondernemers ook mogelijk om zich maatschappelijk verantwoord te onderscheiden. Deze bedrijfswagen gaat verder dan alleen functionaliteit en biedt een visuele identiteit die past bij de vooruitstrevende ondernemer.”

Als volledig elektrisch voertuig is het perfect afgestemd op de toekomstige milieunormen.”
— Ralf van Meer

Ook de andere modellen hebben volgens Van Meer optimaal gebruiksgemak en zijn rijk uitgerust. “Zo beschikken alle modellen over een royaal touchscreen met uitgebreide smartphone-connectiviteit zoals Android Auto en Apple CarPlay, achteruitrijcamera of 360° camera, een multifunctioneel stuurwiel en tal van luxe voorzieningen zoals (Adaptieve) Cruise Control en verstelbare stoelen. De vier modellen bieden een mooie combinatie van technologie, comfort en functionaliteit voor een productieve werkdag.”

Veiligheid voorop  

“Maxus neemt veiligheid serieus en biedt  een uitgebreid scala aan geavanceerde veiligheidsvoorzieningen, zoals Elektronisch Stabiliteitsprogramma (ESP) voor optimale balans en controle tijdens uitwijken en bochten met een zware bedrijfswagen, rijstrookassistentie om het voertuig binnen de rijstrook te houden en Front Collision Warning voor een vroegtijdige detectie van potentieel gevaar.” Zo positioneert het nieuwe merk zich volgens Van Meer niet alleen als geschikte oplossing voor uiteenlopende bedrijfsbehoeften maar ook als een voortrekker op het gebied van veiligheidstechnologieën binnen het elektrische bedrijfswagenlandschap.

Transitie naar duurzame mobiliteit

“Maxus biedt een landelijk dekkend netwerk van dealers en servicepunten in Nederland, daardoor is er altijd een vestiging in de buurt”, legt Van Meer uit. “Met een eigen leasetak en partner op het gebied van laadoplossingen bieden we ondernemers een volledige ontzorging voor de transitie naar duurzame mobiliteit.“

Dit artikel is gesponsord door Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.

Praktijkboeken

  • Boost je kennis met onze praktijkboeken
  • NEN 1010 + NEN 3140
  • Inspectie van elektrische installaties
  • PV-installaties
  • Handleiding Power Quality
  • De elektrische woonhuisinstallatie
  • Panelenbouw is een vak apart
  • Alles over aarding
Waarom slimme verlichting essentieel wordt voor moderne gebouwen

Waarom slimme verlichting essentieel wordt voor moderne gebouwen

Slimme verlichting is niet slechts een trend, maar een essentiële behoefte in moderne gebouwen. Door de energie-efficiëntie en controle die smart...

Dimtechnieken: wat is het verschil tussen RC en RLC?

Dimtechnieken: wat is het verschil tussen RC en RLC?

Wanneer je een led-dimmer op ledverlichting aansluit is het van belang dat je de juiste dimtechnieken combineert. Zowel een ledlamp als een...

'Andere aanpak nodig bij emissieloos bouwen'

'Andere aanpak nodig bij emissieloos bouwen'

De elektrificatie van de bouwplaats brengt een paar belangrijke aandachtspunten met zich mee. In gesprek met Henri Overbeek, community-manager bij...

'Zwaar transport zonder uitstoot steeds gewoner'

'Zwaar transport zonder uitstoot steeds gewoner'

Het gaat goed met de energietransitie, merken Fedde van der Woude en Wendy van de Geijn van beursorganisatie 54events, In dit artikel vertellen ze...

Emissieloos bouwen en de beschikbaarheid van elektriciteit

Emissieloos bouwen en de beschikbaarheid van elektriciteit

Is er voldoende energie/elektriciteit beschikbaar om het bouwproject CO2-neutraal te realiseren? Dat is een belangrijke vraag om te beantwoorden als...

Laadpalen en de wet- en regelgeving

Laadpalen en de wet- en regelgeving

Met welke eisen en wet- en regelgeving krijg je te maken als je voorzieningen voor laadpunten wilt installeren?

Extern aansturen van warmtepomp of laadpaal: het Duitse voorbeeld

Extern aansturen van warmtepomp of laadpaal: het Duitse voorbeeld

In Duitsland is sinds begin dit jaar een wet in werking getreden die het voor netbeheerders mogelijk maakt om de aansluiting van woning tijdelijk...

Systeemdossier.nl is een herstart voor de branche

Systeemdossier.nl is een herstart voor de branche

Een herstart voor de zonnepanelenbranche: zo ziet Jan de Boer van Solar Techniek Nederland de invoering van Systeemdossier.nl.